Există o mare diferență între a avea un magazin online și a avea un magazin online care oferă utilizatorilor o experiență extraordinară. Orice proprietar de companie ar trebui să se concentreze asupra obiectivului din urmă iar în acest sens am pregătit câteva sfaturi utile.
În primul rând, ar trebui să avem în vedere cele mai comune greșeli pentru a le putea evita. Asta deoarece cumpărătorii nu se vor reîntoarce să cumpere dacă au avut o experiență neplăcută. Mai mult decât atât, o experiență neplăcută poate duce la apariția unor recenzii slabe, iar astfel potențialii clienți ar putea evita să cumpere de la tine.
Am adunat 3 dintre cele mai importante greșeli pe care ar trebui să le eviți în comerțul electronic și ți le vom prezenta în rândurile următoare.
Nu înțelegi produsul sau publicul tău
Dacă nu înțelegi produsul sau publicul tău, atunci vei pierde timp și bani prin crearea magazinului online. Trebuie să identifici nevoia de pe piață. Aflând ce își dorește publicul și nemulțumirile pe care le au de la opțiunile existente, vei putea oferi lucrurile pe care și le doresc cu adevărat. Apoi vei avea o mulțime de clienți care nu vor ezita în fața deciziei de a cumpăra de pe site-ul tău.
Începe cu un studiu de piață și adună cât mai multe informații despre clienții tăi, precum interesele și pasiunile, platformele preferate precum și diferite informații demografice. De asemenea, nu ezita să realizezi cercetări pentru stabilirea prețurilor. Nu este suficient să te orientezi în funcție de concurență, ci trebuie să afli cât este dispus un potențial client să plătească pentru produsele tale.
Nu faci cea mai bună alegere tehnologică
Nu toată tehnologia este egală. De la experiența utilizatorului la securitate sau chiar până la păstrarea clienților, alegerea platformei potrivite pentru afacerea ta online este crucială. Alegând cu înțelepciune de la început, vei economisi timp semnificativ și vei evita frustrarea mai târziu, în timp ce alți proprietari de afaceri vor trebui să migreze pe alte platforme.
Există diferențe semnificative între platformele de comerț electronic. Unele oferă doar cele mai simple funcții și nu întotdeauna cu o opțiune de actualizare. Altele pot părea atrăgătoare la început, dar mai apoi te vor surprinde cu costuri ascunse, ceea ce sigur nu te va încânta. Platforma potrivită de comerț va crește odată cu afacerea ta, oferindu-ți funcțiile de care ai nevoie pe măsură ce te vei extinde.
Trebuie, de asemenea, să investești în securitate si in partea de web hosting, pentru a evita astfel fraudele și alte probleme care ți-ar putea afecta în mod iremediabil afacerea si functionalitatea acesteia.
Probleme cu paginile produsului
Paginile produselor sunt probabil cele mai importante pagini de pe site-ul tău. Dacă pagina produsului nu are informațiile necesare sau nu reușește să afișeze articolul într-un mod clar și convingător, cu siguranță vei pierde mulți clienți. Iată cateva greșeli de evitat pentru a te asigura că paginile tale îndeplinesc toate condițiile:
Pe pagina produselor tale trebuie să se regăsească neapărat mai multe legături către rețelele de socializare, deoarece acestea pot reprezenta o dovadă a faptului că oferi produse ce merită cumpărate. De asemenea, recenziile se pot dovedi a fi de mare ajutor, iar o secțiune de recenzii ar trebui să se regăsească neapărat pe aceste pagini.
Acestea sunt așadar câteva dintre cele mai comune greșeli pe care ar trebui să le eviți neapărat pentru a te putea bucura de un magazin online funcțional și profitabil, deci și de o afacere de succes.